Renginiai

Rugsėjo 25-oji – STEAM projektų diena

 

Rugsėjo 25-oji – džiugi diena, ne tokia kaip kitos. Mokiniai ankstų rytą rinkosi ne klasėse, o prie autobusų. Laukė įdomi STEAM projektų diena. 

1a klasės mokinukai kartu su 3a klasės mokiniais vyko į Anykščių Arklio muziejų, kur dalyvaudami STEAM projekte „Duonelė kasdieninė“, aiškinosi, kokių produktų reikia duonai iškepti, lygino senovėje keptos duonos tradicijas su šiandieninėmis, įvardijo skonio skirtumus. Patys kepė duoną: nuo tešlos minkymo iki iškeptos duonos patekimo ant stalo. Vorutos pilyje vaikai tyrinėjo pilies maketą ir planą, ieškojo vietų, naudodamiesi planu, pilies kieme atliko įvairias praktines užduotis.

1b klasė vyko į Marijos trobelę, esančią Anykščių rajone. Ten vaikai susipažino su vaismedžių sodu, aiškinosi kiek obuolių reikia obuolių sūriui pagaminti bei visą gamybos technologiją. Patys rinko obuolius sūriui. Vaikai degustavo natūralų obuolių sūrį,  obuolių bei kriaušių traškučius, vyšnių, obuolių, kriaušių guminukus. Patys ant vaisinio pagrindo kūrė paveikslą – krimsteiklą.

1c klasės mokinukai Upytės tradicinių amatų centre aiškinosi linų apdirbimo technologinį procesą: nuo lino sėklos  iki gaminio. Patys kūlė sėklas, šukavo nurautus linus, dekoravo lininį maišelį simboliniu Gyvybės medžiu.

2a klasės mokiniai Biržų krašto muziejuje „Sėla“ kūrė Biržų pilies maketą, tyrinėjo pinigus, puošė senovės lietuvius to laikmečio papuošalais, išmėgino rašymą žąsies plunksna.

2b ir 4c klasių mokiniai dalyvaudami projekte „Nuo vilnos iki žvaigždžių: pažinimo kelionė Raubonyse ir Pasvalyje“. Raubonių vandens malūno karšykloje, verpykloje aiškinosi, koks yra vilnos apdirbimo procesas: nuo avies kirpimo iki pagaminto veltinuko. Mokiniai patys vėlė mielas avytes, kurioms išrinko vardus. Mokiniai taip pat lankėsi Pasvalio M. Katiliškio viešojoje bibliotekoje, kur tyrinėjo žvaigždes ir kitus dangaus kūnus, virtualiai keliavo po visatą, ieškojo zodiako ženklų. O Pasvalio krašto muziejuje vykdė STEAM eksperimentus – kūrė dirbtinį lietų, vėją, ugnikalnį, sniegą.

2c klasė Panevėžio miesto galerijoje aiškinosi, kokius desertus mėgo žymiausi Panevėžio žmonės,  aiškinosi deserto kilmę ir pagal duotą receptą gamino „sveikuoliškus“ saldainius.

2d klasės mokiniai vyko į Kauną. Tado Ivanausko zoologijos muziejuje tyrinėjo vabalų gyvavimo ciklą. O Kauno zoologijos sode aiškinosi, kokios yra roplių rūšys, kokie jų skirtumai, gyvenimo būdai.

3b klasės mokiniai  lankėsi Mokslo saloje – Mokslo ir inovacijų sklaidos centre Kaune. Mokiniai STEAM laboratorijose  išmėgino žaidimo kūrimą su programa „Octostudio“.  Pasirinkę veikėjus, dalyviai programavo veikėjų veiksmus ir įgarsino veikėjus. Kita komanda kūrė išmanųjį filmuką STEAM Išmaniųjų miestų klasėje.

3c klasės mokiniai keliavo į Ventės rago Ornitologijos stotį, kur stebėjo migruojančius paukščius, aiškinosi, kaip žieduojami paukščiai, kaip ir kodėl  registruojami. Mokiniai ir patys pasijuto paukščiais - gamino sau žiedus, juos prisitvirtino prie kojų ir skrido į kalnus.

4a ir 4b klasių mokiniai vyko į Arklio muziejų Anykščių rajone. 4b klasės mokiniai aiškinosi, kokių produktų reikia duonos ir bandelių tešlai. Palygino duonos ir bandelių receptus. Patys minkė, formavo duoną ir bandeles, stebėjo ir lygino kepimo laiką. Ragavo savo iškeptą duoną ir bandeles, lygino skonio savybes. 4a klasės mokiniai aiškinosi senosios bitininkystės tradicijas, aiškinosi, kam reikalingas  vaškas, kur jis  naudojamas. Taip pat išbandė žvakių liejimą ant ratelio – nusiliejo po žvakę. Vorutos piliakalnio istoriniame komplekse 4a ir 4b klasių mokiniai tyrinėjo pilies maketą, su metalo detektoriumi ieškojo metalinių daiktų, kasinėjo, analizavo, darė išvadas ir kt. Mokiniai, naudodamiesi virtualiomis priemonėmis, tyrinėjo kosmosą ir šiuolaikines technologijas. Dalyvavo inžineriniuose iššūkiuose – kūrė vėjo malūno ar vandens rato modelius, konstravo įvairias struktūras (tiltus, bokštus, kupolus) iš skirtingų medžiagų. Kūrė instaliacijas su elektronikos elementais (pvz.,  LED šviesos objektai).

5a, 5b ir 7c klasių  mokiniai Kauno „Mokslo saloje“ aiškinosi technologijų įtaką žmogaus pojūčiams ir galimybėms. Išbandė interaktyvius eksperimentus, kurie parodė, kaip žmogus, mašina ir gamta yra tarpusavyje susiję. Praktiškai dalyvaudami žaidybinėse veiklose vaikai atrado gamtos dėsnius. O planetariume stebėjo ir įtvirtino žinias apie planetas ir žvaigždynus.

5c klasės mokiniai Panevėžio apskrities bibliotekos Vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos skyriuje turėjo galimybę pabūti tikrais pasakų ir „nusikaltimų“ veikėjais bei tyrėjais.

6a ir 6b klasių mokiniai STEAM  projektų  dieną praleido Šiauliuose, į kuriuos net kelionė buvo STEAM – į Šiaulius vyko traukiniu. Šiauliuose mokiniai lankėsi Televizijos studijos dirbtuvėse, kuriose susipažino su Radijo ir televizijos muziejuje saugoma radijo ir televizijos technika, vaizdo įrašo kūrimo principais. Pasiskirstę rolėmis (operatoriaus, scenaristo, laidų vedėjo, pranešėjo, garso operatoriaus, grimuotojo ir kt.), naudodami įvairius TV studijos rekvizitus bei įvaizdžio kūrimo priemones, mokiniai  kūrė vaizdo siužetą pagal savo parengtą scenarijų. O  Šiaulių dailės galerijoje mokiniai susipažino su Cianotipija – viena iš seniausių vaizdo kūrimo technikų ir kiekvienas susikūrė unikalų savo antspaudą. 

7a, 7b klasių mokiniai Žemaitijos nacionalinio parko turizmo centre tyrinėjo Šaltojo karo laikotarpio technologijas – analizavo jų veikimo principus ir istorines sąsajas. Dalyvaudami praktiniuose užsiėmimuose, susijusiuose su mielių cheminėmis reakcijomis, stebėjo fermentacijos procesus, aptarė rezultatus. O dendrologinio tyrimo metu susipažino su įvairiomis medžių rūšimis, atliko jų identifikaciją ir analizavo ekosistemos struktūrą.  

8a ir 8c klasių mokiniai vyko į Kauną, į VII fortą, kur dalyvaudami edukacijose gilinosi į tik šiemet atrastą chemijos mokslą ir susipažino su kraujo kilme. Bauginančias chemijos formules aiškinosi remiantis praktiniais pavyzdžiais ir eksperimentais, o mikroskopuodami kraujo tepinėlį išvydo kraujo ląsteles ir aiškinosi, kuo skiriasi jos nuo kupranugario ar vištos kraujo. 

8b klasės mokiniai Kauno „Mokslo salos“ laboratorijose atliko praktinius tyrimus biologijos ir chemijos srityse – stebėjo drugelių vystymosi ciklą, chemines reakcijas, analizavo medžiagų savybes. Dalyvaudami robotikos ir IT veiklose, programavo ir kūrė interaktyvius modelius, sprendė inžinerines problemas. Planetariume, naudodami modernias vizualizacijas, tyrinėjo astronominius objektus.

Nors mokiniai namo grįžo vėlai, ši STEAM  projektų diena neprailgo, diena buvo kupina naujos patirties,  atradimų, įspūdžių ir geros nuotaikos.

 

___________________________

Dalia Gudienė Įrašo autorius:
Dalia Gudienė
Logopedė




Ankstesni įrašai


Įsimintinas auksinis Mokytojų dienos šventės rytas.

Rugsėjo 27 dieną Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijoje trečius metus iš eilės vyko konferencija „Aš tave matau, girdžiu, jaučiu“, subūrusi gausų būrį tėvų, pedagogų ir bendruomenės narių.

Šventinėje eisenoje mūsų progimnazijos komanda išsiskyrė mėlynų vėliavų jūra ir „Mokytojų kambariu“ ant ratų.

Rugsėjo 1-ąją  „Šaltinio“ progimnazijos kieme susirinko gražus būrys pasipuošusių mokinių, jų tėvelių ir mokytojų, sukurdami nuotaikingą, kupiną daug žadančių vilčių naujų mokslo metų pradžios akimirką.

Birželio 11 dieną vyko aštuntokų išleistuvių šventė.